FLORIDA BENESTAR
Tenim el compromís de contribuir al benestar del nostre alumnat i el fem de diferents maneres.
Proporcionant-los un espai segur, amable, que els cuide i que afavorisca les relacions sanes, que fomente la seua motivació per a l'aprenentatge i la seua creativitat.
Treballant una sèrie de competències que els permetran tindre un desenvolupament humà i acadèmic integral, i les bases i eines per a gestionar amb èxit els reptes que els possarà davant un context complex i canviant.
FLORIDA RESPONSABILITAT SOCIAL
Definim una estratègia i objectius per a construir un marc responsable, ètic i sostenible, que impacte de manera positiva en el nostre alumnat, en la nostra cooperativa i en l’entorn.
FLORIDA EN ACCIÓ
VOLEM…
- CREAR UN ESPAI on el centre reculla totes aquelles iniciatives que impliquen un contacte directe amb la societat amb l’OBJECTIU d’AJUDAR aquells i aquelles que més ho necessiten i que el nostre alumnat PRENGA CONSCIÈNCIA de les diferents situacions socials que ens envolten.
- MILLORAR el servei a la comunitat i donar sentit a l’aprenentatge, perquè allò que s’aprén es pot transferir a la societat en forma d’acció.
- DONAR MÉS VISIBILITAT a les accions que portem realitzant des de fa anys
ENS BASEM…
- PROJECTE EDUCATIU: és un projecte cooperatiu i valencià que té la missió principal d’acompanyar les persones en el seu creixement individual, en un clima de convivència càlid i amb una mirada inclusiva. Som un centre compromés amb la innovació i la transformació social, arrelats al territori i oberts al món.
- PROPOSTA COMPETENCIAL PER AL BENESTAR: on l’objectiu és preparar el nostre alumnat perquè esdevinguen ciutadans i ciutadanes productius, socialitzats,integrats, però també perquè siguen persones amb vides plenes i sanes, amb un significat i un propòsit.
- CONVIVÈNCIA EN POSITIU, un dels principis que ens guien com a centre educatiu i element essencial per generar un clima afectiu i de confiança amb l’objectiu d’aconseguir uns bons aprenentatges des de l’estima i el benestar, per això ens marquem LES 4 MANERES D’APRENDRE: maneres de pensar, maneres de pensar i sentir, maneres de viure i relacionar-se i maneres de fer i treballar.
Comparteix estima
OBJECTIUS
- Recordar millor i aprofundir coneixements de tota mena, perquè els apliquem quan estem coneixent una altra realitat.
- Practicar habilitats comunicatives i superar la timidesa, perquè ens haurem de relacionar amb moltes persones diferents.
- Millorar la capacitat organitzativa, perquè sense organització no podríem tirar endavant la tasca.
- Completar i millorar la nostra visió del món, perquè el servei ens enfronta a problemes reals de persones reals.
- Descobrir el món de les entitats socials i les ONG que treballen per millorar la societat.
- I, sobretot, descobrir que és possible ajudar i compartir estima per poder millorar les coses.
ACTIVITATS
- Coneixements previs: vocabulari, què coneixen sobre la paràlisi cerebral infantil (causes, com són els xiquets i les xiquetes, conseqüències, ...).
- Xerrada: Conèixer l’evolució del marc social (vocabulari) de la diversitat funcional (26-11-18).
- Creació d’un logotip per aquest espai i difusió del nostre treball.
- Activitat de recerca: 6 grups de classificació segons el dany neurològic: paràlisi cerebral infantil; dany cerebral per traumatisme craneoencefàlic (conseqüència de parada cardiorespiratòria); dany cerebral com a conseqüència d’un ictus; posteriors a un procès oncològic (conseqüències a nivell cerebral de la quimioteràpia i radioteràpia); patologies neurològiques per alteracions genètiques (cromosopaties, ...); transtorn de neurodesenvolupament (segons DSM-5) relacionat amb TEA i TDAH.
- Parlar amb els familiars d’una persona amb aquestes característiques per conèixer la vivència des del punt de vista dels familiars.
- Xerrada: presentació de diferents casos representatius segons el dany neurològic (03-12-18)
- Activitat: estudi barreres arquitectòniques de la ciutat i de limitació visual pel centre (coneixements previs, observació del voltant, redacció d’una carta per sol·licitar cadires de rodes al centre de salut, a l’hospital, centres de dia, residències; planificació d’un recorregut amb plànol per ser conscients de les barreres arquitectòniques.
- Xerrada: presentació de l’evolució del cas clínic d’un adolescent que ha sofert un accident de trànsit: conseqüències d’una lesió cràneo encefàlica; diferents estats de consciència i procès de rehabilitació (10-12-18).
- Participació en la Jornada d’Integració organitzada pel grup de TCAMN a les pistes d’Atletisme amb un grup del Carmen Picó (12-12-18).
VIVÈNCIES
- Fer partíceps del nostre esmorzar nadalenc un grup d’alumnes del Carmen Picó i organització de dos tallers perquè hi participen (21-12-18).
- Activitat final: animació i organització de la festa de Nadal i Reis per als xiquets i xiquetes que reben atenció en l’Hospital Viregen del Consuelo (04-01-19).
- Activitat: revisar els coneixements previs de l’inici del projecte i modificar determinats estereotips per una millor convivència.
- Gravació i edició d’un vídeo recollint tot el procès de treball per presentar-lo als premis MICE 2019.
ORGANITZACIÓ
- El treball cooperatiu i la integració de les intel·ligències múltiples és indispensable per posar-nos en marxa.
- Creació dels grups de treball
FLORIDA COMPETÈNCIA DIGITAL
VOLEM…
- El desenvolupament d’una competència digital entre l’alumnat, professorat i personal del centre.
- Reduir la bretxa de gènere que existeix en l’àmbit tecnològic (interès i ocupació), treballant des de les etapes primerenques.
- Fomentar un ús responsable i ètic de les tecnologies.
- Impulsar projectes amb una clara vocació social.
COM…
- Treballant d’una manera coordinada
- Prenent decisions amb base científica.
- Integrant les decisions a través de diferents processos i projectes, que podran tindre una implantació des del nivell de centre, fins a persones concretes.