VOLS CONÈIXER ELS NOSTRES BOOKTUBERS?

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO han treballat aquesta 3a avaluació des de l’àrea de Valencià: llengua i literatura mitjançant el projecte “Vols ser un/a BookTuber?”, una proposta dinàmica d’aprenentatge a diferents nivells i on han treballat aspectes lingüístics com les propietats textuals, el foment lector, l’autocontrol i auto gestió del temps en cada part del projecte, l’expressió oral, la preparació del text planificat, l’autocorrecció i, finalment les eines digitals necessàries per a l’edició del vídeo del seu propi canal.
Aquest trimestre, l’alumnat s’ha preparat per convertir-se en vertaders i vertaderes BookTubers amb l’objectiu d’aconseguir una comunitat lectora que, a partir dels seus vídeos de recomanació de lectures, s’endinesen en el món de la lectura.
Ha estat una manera diferent d’afrontar la lectura, un hàbit que cal recuperar ja que és el centre i la base de qualsevol aprenentatge i, com diu José Antonio Marina en la seua obra “La magia de escribir”, “la lectura compleix dues funcions: fer-nos gaudir i ampliar les nostres possibilitats de crear, comunicar, expressar. Cadascuna d’aquestes funcions s’identifica, doncs, amb un dels components de la felicitat”.