Dissenyant aules per pensar en matemàtiques

El passat 31 de març, vam descobrir i aprendre moltíssim a la presentació del llibre “Building Thinking Classrooms in Mathematics” de Peter Liljedahl que va fer Laura Morera, referent en didàctica d’INNOVAMAT i Francisco Nogales, reconegut com el millor professor d’Espanya el 2021 pels premis Abanca. Tots dos van col·laborar a Cecilia Calvo i Albert Vilalta a la redacció del pròleg en la versió del llibre en castellà “Diseñando aulas para pensar en matemáticas”.
El llibre, traduït a més de 10 idiomes, proposa 14 pràctiques de gestió d’aules innovadores, dissenyades per combatre la rigidesa d’una classe tradicional i fomentar la participació de l’alumnat.
Des de la seua publicació el 2020, s’ha convertit en una lectura recomanada per a qualsevol docent de matemàtiques que vulga millorar l’experiència d’aprenentatge dels alumnes i innovar a la pràctica.
Durant la presentació, vam posar en pràctica una de les propostes de Peter per a l’aula, i l’energia a la sala va ser increïble. Un luxe absolut!