L’APRENENTATGE COOPERATIU A L’ETAPA D’INFANTIL

En l’etapa d’Infantil hem començat a treballar l’aprenentatge cooperatiu. Com que seguim la mateixa línia educativa en totes les etapes del nostre centre, els més menuts i menudes han començat a utilitzar algunes estratègies cooperatives. Ajudant-los a familiaritzar-se per a quan arriben a l’etapa de Primària on coneixeran en més profunditat tot el que envolta aquest tipus d’aprenentatge.
L’aprenentatge cooperatiu és una de les ferramentes clau per a educar el nostre alumnat, ja que els ajuda a relacionar-se amb els seus companys i companyes i els motiva per aprendre noves coses dia a dia.
Al llarg de l’etapa d’Infantil ens centrem a treballar les normes i les funcions dels encarregats/des. A l’espai de conversa de la classe s’explica a l’alumnat les noves pautes establertes i s’ha reflexionat sobre la importància que té esta manera de fer per aconseguir una bona convivència a l’aula. Com ho treballem? Doncs amb imatges del mateix alumnat interpretant aquestes normes, que són les següents: Silenci i torn de paraula a l’assemblea, i arreplega de joguines i cadires. Aquestes normes són molt importants per poder tindre una bona harmonia a l’aula, així, a poc a poc, ells i elles van interioritzant-les i fent-les seues com una rutina més a la classe.
Amb els encarregats/des hem fet el mateix procediment. En aquest cas fiquem diferents imatges de les diferents tasques que alumne/a designat/da com a responsable realitzarà al llarg de la setmana a l’aula. És molt important valorar, al final de cada dia, com l’alumnat du a terme la seua tasca. Aquesta part els agrada molt, ja que se senten valorats i part clau de l’aula. Fomenta la seua autoestima i els fa créixer confiant en ells i elles mateixes.
De segur que van interioritzant i familiaritzant-se amb les normes i les responsabilitats, cosa que els ajudarà a desenvolupar millor les seues habilitats interpersonals i socials.