L'ESCOLA D'INFANTIL
Per a Xúquer l'Escola Infantil és el lloc on els infants són els protagonistes que vieuen amb goig la infantesa feliç i cada infant està vestit de l'emoció d'aprendre en una atmòsfera d'estima, empatia i confiança
HORARI LECTIU:
Dilluns a Dijous: de 9:00h. a 12:30h. i de 15:00h. a 16:30h.
Divendres: de 9:00 a 14:00h.
Des de l’inici de curs comptem amb escola matinera a partir de les 8.00h. i menjador
LA NOSTRA CULTURA D’INFÀNCIA
DIÀLEGS D'EDUCACIÓ. PIZELLADES DE PEDAGOGIA
Som una escola viva, propera i oberta que al llarg dels anys ha anat creant una cultura d’infància pròpia. La nostra mirada envers l’educació ofereix a l’alumnat un espai on poder créixer en harmonia, aprendre, explorar, estimar, relacionar-se, autoregular-se, expressar-se, moure’s amb llibertat, ser feliç, sentir-se reconegut i reconeguda i tindre sentiments de pertinença a un grup.
Fem una escola compromesa amb el benestar de la infància que mira amb ulls d’infants per poder conèixer com veuen el món i quines són les seues necessitats vitals, i així donar-los un tracte individualitzat i acceptar les seues maneres de ser i fer.
Considerem a l’infant un ser social que necessita relacionar-se tant amb els iguals i els adults com amb l’entorn per poder créixer en totes les seues dimensions com a persona. És per això que hem creat uns entorns vius i acollidors que els donen seguretat i confiança, que fomenten els processos de construcció de l’aprenentatge de les criatures i respecten els seus ritmes individuals.
A l’etapa d’infantil entenem l’educació com un procés d’aprenentatge lligat a les emocions on els xiquets i les xiquetes mitjançant el joc i el descobriment sensorial desenvolupen de manera significativa i constructiva les habilitats i capacitats necessàries que els permet adaptar-se a la societat actual.
PER ACONSEGUIR ELS NOSTRES OBJECTIUS...
TREBALLEM PER COMPETÈNCIES
INNOVACIÓ PEDAGÒGICA
Ambients d'Aprenentatge
Des d’aquesta manera d’entendre l’educació, fomentem la comunicació multidireccional dins de l’aula. Esta metodologia inclusiva dona resposta a tota la diversitat d’alumnat del centre i afavoreix la construcció de nous reptes respectant els diferents ritmes aprenentatges. El tipus d’organització dels espais i les activitats que es proposen a cada ambient s’adapten a totes les necessitats educatives dels infants, la qual cosa els genera confiança i seguretat.
Els xiquets i les xiquetes poden circular lliurement per les aules ja que cada aula està tematitzada i es creen ambients preparats que conviden a l'aprenentatge, l'experimentació, la comunicació i la investigació.
Parlem d’ambients harmònics i acollidors que generen un clima emocional propici i provoquen interrelacions socials entre tot l’alumnat de 3, 4 i 5 anys fomentant la col·laboració i la cooperació.
El baül de les lletres
Ens endinsem en el món de la lectura i l'escriptura
Construcció i deconstrucció
Aprenem conceptes lògic-matemàtics
Joc Simbòlic
Fomentem l'autonomia trencant amb els estereotips de gènere
Maneres de fer i pensar
Desenvolupem el pensament lògic-matemàtic
Llums i ombres
Gaudim del món des de una altra mirada
So i ritme
Enriquim la nostra relació afectiva amb la música
Som artistes
Pensem, sentim, actuem
Centres d’Interès
L’alumnat tria una temàtica que els interessa al voltant de la qual recopilen informació, investiguen i es qüestionen tot allò que saben o pensen que saben per arribar a nous coneixements. Es treballa des de totes les àrees curriculars de forma interdisciplinar i globalitzada.
Els Mons de Xúquer
Aquest tipus de projecte ens serveix per a desenvolupar totes les nostres competències. Mitjançant una gran diversitat d’experiències treballem la part física, emocional, social i creativa, es a dir, totes les dimensions de la persona per poder conèixer-se a si mateixa i el món en el que viuen.
Psicomotricitat Vivencial
La psicomotricitat parteix de l'acció espontània del xiquet, el joc no és considerat com una simple diversió, sinó com la manera que té el xiquet/a per a mostrar-se a sí mateix i als altres, d'expressar els seus sentiments i emocions, de descobrir el seu entorn i d'interactuar amb el seu cos i els objectes. Jugant, el xiquet/a va a interpretar el món i va a consolidar els seus aprenentatges.
En les sessions de psicomotricitat deixem actuar a l’alumnat des del seu llenguatge natural: el joc espontani. A partir d'ací ens mostren com són i com viuen i entenen el món: el seu plaure d'existir, de gaudir i d'actuar amb totes les emocions que açò comporta. Els permet jugar a tot perquè els materials indueixen a la construcció i destrucció, a compartir i al no-compartir, a córrer i a estar quiet, explorar, amagar-se i mostrar-se, etc.
Ioga
La infància és una etapa molt important en les nostres vides, i experimentar el ioga en la infantesa és meravellós. Millora la flexibilitat, els dóna força, coordinació i consciència corporal, millora la concentració i la sensació de calma arribant-se a sentir més relaxats.
La pràctica de ioga a través d'un joc els fa connectar-se més profundament amb el seu ser interior, i desenvolupar una relació íntima amb el món natural que els envolta.
L'espai de conversa constitueix una de les rutines més importants de totes les tasques que realitzem al llarg de la jornada escolar. És la primera activitat del matí, on ens trobem per poder donar-nos el bon dia i parlar de com ens sentim, quines vivències volem compartir o allò que ens preocupa.
Té un paper fonamental en l'educació infantil perquè ens ajuda a aconseguir objectius i continguts, a desenvolupar i adquirir les competències bàsiques.
És un dels moments en què es potencia el desenvolupament lingüístic del nostre alumnat, ja que se'ls dóna l'oportunitat de parlar, d'expressar les seues necessitats i sentiments, aixecant la mà, respectant el torn, escoltant els companys , és a dir que és un moment important per conèixer les normes que regeixen l'intercanvi lingüístic. També s'adquireix i s’amplia el vocabulari.
A més, constitueix un dels moments en què més es fomenta la socialització al llarg de la jornada, ja que en ella es transmeten valors com l'amistat, la solidaritat, el respecte i l’empatia.