INICIEM L’APADRINAMENT LECTOR

Encara que l’activitat de l’apadrinament lector s’ha fet esperar, per fi ha arribat. Hem començat, igual que el curs anterior, formant en la primera sessió les parelles padrins/padrines i fillols/es. Enguany cadascun/a tenia una meitat de cor i havia de buscar l’altra meitat per a formar el cor sencer. Tots i totes estaven a l’expectativa i es volien conéixer. Tot l’alumnat té ja la seua parella i el seu contracte signat.
Amb aquesta activitat es pretén principalment la millora dels diversos continguts de la lectura, però a més contribueix a desenvolupar les relacions interpersonals de l’alumnat del centre i l’apropament entre xiquets i xiquetes d’edats diferents.
Enguany s’ha decidit que l’activitat tinga més continuïtat i es realitzarà un dia cada setmana durant 30 minuts.
Pretenem fer del nostre alumnat persones capaces de ser responsables i partícips del seu propi aprenentatge.
L’objectiu de l’apadrinament, a més de fomentar la lectura és convertir-la en un plaer, però un plaer compartit, com diu Katherine Mansfield:
“El plaer de la lectura és doble quan es viu amb una altra persona amb qui compartir els llibres.”
Ara només cal esperar que arribe la setmana vinent perquè els majors els lligen als seus fillols/es el llibre, el conte, la història… que hauran triat amb molta estima.
Esta serà la primera lectura!
Tag:apadrinament lector, lectura, projecte, XUQUER