ANALITZEM LA CAMPANYA NADALENCA DE JOGUETS AMB 2n d’ESO

L’alumnat del grup de 2n d’ESO ha iniciat un projecte des de l’àrea de Valencià en què van a analitzar la campanya de joguets nadalenca. Amb aquest projecte inicien ja tasca per a la 2a avaluació.
L’objectiu és avaluar la influència sexista i la separació entre els joguets destinats a xiquets i els destinats a xiquetes, i d’eixa manera adonar-se de l’ombra masclista que planeja sobre un element tan important per al desenvolupament dels nostres xiquets i xiquetes des que naixen.
Hauran de saber quin objectiu tenen els joguets en el desenvolupament dels xiquets i les xiquetes, què és un joc no sexista, familiaritzar-se amb termes com estereotips de gènere, micromasclismes…, analitzar conductes familiars quotidianes, visitar botigues de joguets, fer enquestes a persones de diferents edats, analitzar els catàlegs que ja han anat portant a classe i presentar la informació recopilada i les conclusions tant als seus propis companys i companyes com a alumnat d’altres cursos.
L’activitat s’ha iniciat molt bé i ja han aportat les primeres idees per anar treballant en equip i, sobretot, estan adonant-se i escandalitzant-se de la presentació dels productes que milers de famílies comparan estos nadals a milers de xiquetes i xiquets.
Així que cal parar atenció al nostre entorn i saber seleccionar allò que podrà ajudar els més menuts i menudes a ser, en un futur, milllors ciutadans i ciutadanes i, sobretot, ser conscient que una educació en igualtat és una de les bases per millorar el món en què vivim.