L’ALUMNAT DE 1r D’ESO DE XÚQUER FINALITZA EL SEU PROJECTE INTERDISCIPLINARI ONLINE

L’alumnat de 1r d’ESO va finalitzar el projecte interdisciplinari encetat en plena etapa de confinament, amb unes excel·lents defenses finals.
El fet de ser un projecte interdisciplinariha implicat una coordinació i selecció d’objectius, continguts i criteris d’avaluació per poder plantejar unes tasques adequades.
Va ser una decisió difícil plantejar un projecte d’aquestes característiques en els temps del COVID-19 i del treball online, però la iniciativa va ser ferma i els resultats han estat sorprenents i excel·lents.
El projecte es va iniciar el 18 de maig i va finalitzar el 3 de juny, unes setmanes on l’alumnat ha combinat tasques individuals i tasques en equip per mantindre viu l’esperit de treball cooperatiu, una de les característiques del projecte Educatiu de Xúquer.
Les tasques giranven al voltant del tema d’actualitat, la pandèmia del COVID.19, i van barrejar treballs d’investigació, de formulació d’hipòtesis, d’estadístiques, de visió de futur per emprendre eixa “nova normalitat” de la que escoltem parlar contínuament; s’han entremesclat tasques preparatòries per realitzar adequadament les argumentacions amb els companys i companyes d’equip per als debats i, han preparat, també de manera conjunta, una defensa final del projecte on havien d’assumir el rol de membres de l’equip d’experts del govern per presentar un pac de mesures de prevenció per a la societat, unes mesures que anaven des de l’àmbit laboral i escolar, l’àmbit familiar i de relacions socials, la contaminació medioambiental, l’alimentació, el turisme….
Una defensa que van saber presentar, tots i cadascun dels membres de cada equip de treball, amb una preparació adequada, intensa i on s’observava l’organització del text oral planificat amb les característiques bàsiques d’adequació, coherència i cohesió, recolzat amb unes presentacions visuals que destacaven els aspectes més importnats del seu treball.
Un altre dels objectius d’aquest treball era potenciar l’oralitat i l’ús d’un llenguatge adequat per a la situació, centrat, sobretot en la part dels diferents debats plantejats i, com a preparació de la defensa final del projecet.
Tant l’equip docent, les famílies i l’alumnat han vist molt positiva aquesta iniciativa que els ha fet finalitzar les tasques d’aquest curs de la millor manera.
Tot l’esforç, el sacrifici i els nervis previs han tingut una gran recompensa.