APADRINAMENT LECTOR

Després de les vacances de Nadal, l’alumnat d’Infantil ha conegut els seus padrins i padrines lectores d’aquest curs. Després de diversos anys, a causa de les mesures sanitàries pel COVID, sense poder dur a terme aquesta estratègia d’aprenentatge per fomentar la lectura als més xicotets/es de l’escola, hem pogut recuperar-la amb molt d’èxit.
Ha estat una primera sessió d’apropament de l’alumnat de 4t, 5é i 6é de Primària cap als xiquets i les xiquetes d’Infantil on s’han conegut i, a poc a poc, aniran planificant i realitzant diferents tipus d’activitats que desperten l’interès pels llibres i la lectura. Es contaran contes, es realitzaran breus representacions teatrals amb titelles…
Però, a més de l’acompanyament en la lectura que promou un hàbit lector de manera lúdica, cal ressaltar, com a resultat d’experiències anteriors, els vincles emocionals que aniran creant-se entre els més majors i els xicotets. Estarem atentes per veure com, poc a poc, anirà sorgint la complicitat entre ells i elles, l’estima, l’admiració…
Una manera on es demostra que amb estima i emocions també es pot aprendre.